Kolejny interesujący nas obszar z zakresu umiejętności społecznych – Trzymanie się tematu rozmowy

Nasze dziecko:
– zadaje pytanie: „Kto …?” do komentarza rozmówcy odnośnie znanego, widzianego w danym momencie przedmiotu

– zadaje pytanie: „Kto …?” do komentarza rozmówcy odnośnie zdarzenia na zdjęciu

– zadaje pytanie: „Kto …?” do komentarza rozmówcy odnośnie zdarzenia z przeszłości

– zadaje pytanie: „Co …?” do komentarza rozmówcy odnośnie znanego, widzianego w danym momencie przedmiotu

– zadaje pytanie: „Co …?” do komentarza rozmówcy odnośnie zdarzenia na zdjęciu

– zadaje pytanie: „Co …?” do komentarza rozmówcy odnośnie zdarzenia z przeszłości

– zadaje pytanie: „Gdzie …?” do komentarza rozmówcy odnośnie znanego, widzianego w danym momencie przedmiotu

– zadaje pytanie: „Gdzie …?” do komentarza rozmówcy odnośnie zdarzenia na zdjęciu

– zadaje pytanie: „Gdzie …?” do komentarza rozmówcy odnośnie zdarzenia z przeszłości

– zadaje pytanie: „Kiedy …?” do komentarza rozmówcy odnośnie znanego, widzianego w danym momencie przedmiotu

– zadaje pytanie: „Kiedy …?” do komentarza rozmówcy odnośnie zdarzenia na zdjęciu

– zadaje pytanie: „Kiedy …?” do komentarza rozmówcy odnośnie zdarzenia z przeszłości

– zadaje pytanie: „Dlaczego …?” do komentarza rozmówcy odnośnie znanego, widzianego w danym momencie przedmiotu

– zadaje pytanie: „Dlaczego …?” do komentarza rozmówcy odnośnie zdarzenia na zdjęciu

– zadaje pytanie: „Dlaczego …?” do komentarza rozmówcy odnośnie zdarzenia z przeszłości

– zadaje pytanie: „Jak …?” do komentarza rozmówcy odnośnie znanego, widzianego w danym momencie przedmiotu

– zadaje pytanie: „Jak …?” do komentarza rozmówcy odnośnie zdarzenia na zdjęciu

– zadaje pytanie: „Jak …?” do komentarza rozmówcy odnośnie zdarzenia z przeszłości

– udziela komentarza: „Lubię …” / „Też …”/ „Właściwie …” / „To ….” . do komentarza rozmówcy odnośnie znanego, widzianego w danym momencie przedmiotu

– udziela komentarza: : „Lubię …” / „Też …”/ „Właściwie …” / „To ….” do komentarza rozmówcy odnośnie zdarzenia na zdjęciu

– udziela komentarza: „Lubię …” / „Też …”/ „Właściwie …” / „To ….” do komentarza rozmówcy odnośnie zdarzenia z przeszłości

Na podstawie: Baker J.E. (2003) Social Skills Training for Children and Adolescents with Asperger Syndrome and Social- Communication Problems
Autism Asperger Publishing Company, Shawnee Mission, Kansas

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *