Kończenie rozmowy – – trening umiejętności społecznych

Sprawdzamy i uczymy kolejnej umiejętności społecznej.

Czy nasze Dziecko (Osoba Dorosła) potrafi zakończyć rozmowę adekwatnie do sytuacji?

– Jeśli ma coś innego do zrobienia, kończy rozmowę na przykład poprzez zwrot „Oj, muszę …”, „Sorki, mama kazała mi ….” , „Jest już późno, a ja muszę jeszcze …”

– Jeśli się śpieszy, kończy rozmowę na przykład poprzez zwrot „Muszę szybko …”, „Sorki, spóźnię się …”, z osobą dorosłą „Przepraszam, muszę …”

– Jeśli jest znudzony, kończy rozmowę na przykład poprzez zwrot „Oj, muszę ….”, „Jak ten czas szybko leci …”, „Opowiesz mi potem, dobrze? Muszę teraz…”, „Przepraszam, muszę …”

Na podstawie: Baker J.E. (2003) Social Skills Training for Children and Adolescents with Asperger Syndrome and Social- Communication Problems

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *