Sprawdzamy i uczymy kolejnej umiejętności społecznej.
Czy nasze Dziecko (Osoba Dorosła) potrafi zakończyć rozmowę adekwatnie do sytuacji?
– Jeśli ma coś innego do zrobienia, kończy rozmowę na przykład poprzez zwrot „Oj, muszę …”, „Sorki, mama kazała mi ….” , „Jest już późno, a ja muszę jeszcze …”
– Jeśli się śpieszy, kończy rozmowę na przykład poprzez zwrot „Muszę szybko …”, „Sorki, spóźnię się …”, z osobą dorosłą „Przepraszam, muszę …”
– Jeśli jest znudzony, kończy rozmowę na przykład poprzez zwrot „Oj, muszę ….”, „Jak ten czas szybko leci …”, „Opowiesz mi potem, dobrze? Muszę teraz…”, „Przepraszam, muszę …”
Na podstawie: Baker J.E. (2003) Social Skills Training for Children and Adolescents with Asperger Syndrome and Social- Communication Problems