ŁOWIENIE RYBEK Z SYLABAMI

Jak się bawić?
Na pewno wielu z Was ma w domu grę, która polega na łowieniu rybek  Naklejcie na rybki sylaby, których uczy się dziecko. Te same sylaby przyczepcie np. do pudełka, do którego dziecko będzie wrzucać odpowiednie rybki. Jeśli nie macie takiej gry, wydrukujcie lub narysujcie sami akwarium i rybki. Dziecko może przenosić je klamerką, słomką lub po prostu układać.

Co będzie Ci potrzebne?
Gra w łowienie rybek, kartka, pisak

ZAKODOWANE ŻYCZENIA

Jak się bawić?

Zaproś dziecko do wspólnej zabawy. Spróbujcie wspólnie odkodować życzenia dla mamy.
Do każdej litery przyporządkowany jest symbol – uzupełnijcie wspólnie puste miejsca w tabelce odpowiednią literą. Możecie je wpisać lub wyciąć i wkleić.

Co będzie Ci potrzebne?
Karta pracy, długopis/ołówek lub nożyczki i klej

Powodzenia! 

UKŁADANIE WYRAZÓW Z SYLAB

Jak się bawić?
Narysuj rzeczy, które można zobaczyć na ulicy np.: straż pożarną, auta osobowe, policjanta,
autobus, ciężarówkę, tramwaj, drzewa, domy (wersja prostsza: wydrukuj gotowe obrazki). Daj
dziecku do pokolorowania. Pod każdym rysunkiem napisz nazwę rzeczy dzieląc na sylaby,
zachowaj większy odstęp między nimi np.: STRAŻ PO ŻAR NA. Potnij obrazki tak,
by każda sylaba znajdowała się pod osobną częścią obrazka. Wymieszaj wszystkie puzzle – dziecko
układając obrazek ułoży cały wyraz.

Co Ci będzie potrzebne?
białe kartki A4, czarny pisak, kredki, nożyczki, ewentualnie drukarka.

Przyjemnej zabawy 

DŹWIĘKI ULICY

Jak się bawić?
Zapytaj dziecko jakie dźwięki słychać na ulicy. Dla podpowiedzi możesz rozłożyć obrazki. Każdy dźwięk wymawaiajcie wyraźnie – to świetna gimnastyka dla buzi 
„brum brum brum” – jadą samochody, „io io io” – to chyba policja albo straż, „tit tit tit” – chyba ktoś trąbi, „ tup tup tup” – ktoś biegnie żeby zdążyć na tramwaj, „dzyń dzyń” – ktoś jedzie rowerem i właśnie zadzwonił dzwonkiem, „puk puk puk” – ktoś puka do drzwi sąsiada, „szur szur szur” – ktoś zamiata chodnik, „bum!” – chyba zderzyły się samochody, „szszszszsz” szumią drzewa, „hau hau” ktoś idzie z psem na spacer.

Co Ci będzie potrzebne?
Różne obrazki, a także przywołane z pamięci dźwięki ulicy.

Dobrej zabawy 

ĆWICZENIA ARTYKULACYJNE – EMOCJE

Jak się bawić?
Usiądź lub stań naprzeciwko dziecka. Możecie też wykonywać te zadania wspólnie siedząc przed lustrem. Zrób jedną z proponowanych emocji i poproś, aby Twoje dziecko ją powtórzyło. Poczekaj na reakcję dziecka. W razie trudności podpowiedź mu jak pokazać konkretną emocję. Pamiętaj, żeby obdarowywać dziecko radosnymi pochwałami, gdy tylko uda mu się wykonać to zadanie! Możecie bawić się też w zgadywanie emocji – jedna osoba pokazuje wybraną przez siebie emocję, a druga ją zgaduje 🙂.

Powodzenia!

 ZŁOŚĆ 😊
PRZERAŻENIE 😊
ZDZIWIENIE 😊
SMUTEK 😊
RADOŚĆ 😊

UŁÓŻ TAK, JAK USŁYSZAŁEŚ

Jak się bawić?
Kolejne ćwiczenie z zakresu pamięci słuchowej w tygodniowej tematyce- zwierzęta.
Rozłóż obrazki w rozsypance. Poproś dziecko, by wybrało te, które wypowiesz i ułożyło w zachowanej kolejności, np. żaba, krowa, pies. Możesz używać również wyrażeń dźwiękonaśladowczych. Zacznij od dwóch, lecz jeśli widzisz, że dziecko dobrze sobie radzi, możesz zwiększać ilość. Pamiętaj o zasadzie od lewej do prawej.
Dla ułatwienia możesz użyć kartki i narysować na niej odpowiednią ilość miejsc (kwadratów, okręgów, kropek).

Co będzie Ci potrzebne?
Obrazki/figurki ze zwierzętami

Powodzenia! 

WYSŁUCHIWANIE GŁOSKI W NAGŁOSIE I WYGŁOSIE

Jak się bawić?
Rozłóżcie przed dzieckiem obrazki zwierząt. Poproście swoje dziecko o odszukanie i stworzenie par zwierząt, których nazwy rozpoczynają się tą samą głoską. Inna wersja ćwiczenia doskonalącego wysłuchiwanie głoski w nagłosie i wygłosie to zrobienie węża słownego. Poproście dziecko o ułożenie obrazków w taki sposób, by kolejne słowo rozpoczynało się na głoskę, którą dziecko usłyszało na końcu poprzedniego słowa.

Co będzie Ci potrzebne?
Niepodpisane lub podpisane obrazki zwierząt

Jeśli jesteście zainteresowani naszymi kartami pracy śmiało piszcie do nas w wiadomości prywatnej!  Chętnie się podzielimy! 

Powodzenia! 

ANALIZA I SYNTEZA WYRAZÓW

Analiza słuchowa oznacza podział wyrazu na sylaby, fonemy. Umiejętność dokonywania analizy słuchowej wyrazów, czyli świadomego wyodrębniania głosek rozwija się dosyć późno, gdyż dopiero przy rozpoczęciu nauki czytania i pisania.

Jak się bawić?
Usiądźcie z dzieckiem przy stole i przygotujcie obrazki/zdjęcia, którę będziecie mogli pociąć i podpisać. Oczywiście możecie skorzystać z gotowych kart prezentowanych przez Nas po napisaniu do Nas wiadomości prywatnej. Zacznijcie od pionowego przecięcia obrazków i stworzenia podpisów. Zadanie można wykonywać na różne sposoby – dzieląc wyraz na głoski, sylaby lub czytając nazwy globalnie.

Co Ci będzie potrzebne?
karty pracy/obrazki,zdjęcia, nożyczki, flamaster

Powodzenia 

CO NIE PASUJE?

Jak się uczyć?
Usiądź z dzieckiem przy stoliku. Pokaż dziecku wydrukowaną kartę i poproś, aby nazwało wszystkie obrazki. Zadaniem dziecka jest skreślenie tych obrazków, które nie pasują do pozostałych. Zapytaj dziecko, czy potrafi uzasadnić, dlaczego skreśliło obrazki.
Powodzenia! 

Co Ci będzie potrzebne?
Karta pracy, ołówek/kredka

POZNAJ NAZWY MIAST POLSKI

Jak się bawić?
Poproś dziecko o odczytanie tajemniczych nazw znajdujących się poniżej, zachowując kierunek wskazany przez strzałki. Po odczytaniu możecie wspólnie urządzić sobie wirtualny spacer.

Miłego zwiedzania!