ROZUMIENIE MOWY

„Rozumienie mowy to ciąg skojarzeń pojawiający się w umyśle w wyniku przywołania znanych obrazów słowa.”

Jak się bawić?
W rozwoju mowy dziecka rozumienie mowy zazwyczaj wyprzedza umiejętność jej nadawania w związku z czym należy dbać o oba te aspekty. Mama Zuzy przygotowała ćwiczenie rozumienia mowy przemycając przy tym codzienne porządki w pokoju dzieci. Większość z Państwa z pewnością zna widok zabawek na środku pokoju, który wykorzystamy w dzisiejszym ćwiczeniu.
Zacznijcie od zabawy w nazywanie – rodzic wypowiada nazwę zabawki, a zadaniem dziecka jest jej podanie/przyniesienie. Kolejnym elementem zabawy jest odkładanie ich na swoje stałe miejsca – na przykład: „Połóż misia na stoliku”, „Wrzuć klocki do zielonego pudełka”, „Połóż książeczkę na półce”. Jeżeli Wasze dzieci nie wykonają tych ćwiczeń samodzielnie nie zniechęcajcie się tylko ćwiczcie tym samym rozumienie. Wypowiedzcie prośbę jeszcze raz i pomóżcie od razu dziecku wykonać zadanie prawidłowo. Wielokrotne próby, które z pewnością pojawią się przy codziennych porządkach będą doskonałym ćwiczeniem rozumienia, a w przyszłości nadawania mowy.

Co Ci będzie potrzebne?
Zabawki,

Powodzenia 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *